Pages

Mohon Ampun

Assalamualaikum semua.. Just nak kasi tau kat sini.. Apa yang saya post kat dalam blog ni semuanya hanya pendapat bodoh saya semata-mata.. Kalau ada yang terasa tu, saya nak susun 10 jari saya yang kemetot ni nak minta maaf la k? Jangan la marah plak kalau saya ada terpost benda2 yang buat awak terasa k? Peace!

If you feel annoyed by the songs, just press the "END" key and at the bottom of the blog, u can find the music player. Just click the "stop" button. In case u don't know, click the button with square symbol. Peace!

Wednesday, November 16, 2011

Talking Behind Others Back..

Salam uollss...

I'm totally doomed if people I'm about to mention in this post read this post.. (Taking the high risk, huh? Hahaha!) Well, dah lama tak post in BM so I'll post in BM la this time. Kisah terjadi kat my workplace. Aku yakin my colleagues won't bother to open my blog that's y aku berani citer pasal benda ni kat sini.. Ok, let's begin..

Citer camni.. Aku ni dah totally jadi orang tengah, jadi tempat mengadu. Si A mengadu pasal si B kat aku, n si B pun mengadu pasal si A kat aku. Si C n si D actually takde kes apa2. Cuma si C ada gak mengadu kat aku pasal si A. Bila diorang mengadu kat aku, aku takde pilihan lain melainkan meng'iya'kan aje apa yang A, B atau C mengadu kat aku. Kira macam si A ni selalu jadi point to be blamed la. Actually masa mula2 masuk tempat tu, honestly, memang aku tak berkenan sangat dengan si A. Dengan si B plak aku ngam giler. Tapi lama2 aku jadi ok dengan si A. Dengan si B plak aku boleh rasa dia annoying. Adalah beberapa sebab yang membuatkan aku tak berkenan dengan si B. So, selalu jugakla bergosip dengan si A pasal si B. Si B plak still continue bercerita n bergosip pasal ketidakpuashatian dengan si A. Si C plak lately selalu mengadu tak puas hati dengan si A. Aku pun tak tau la nak berpihak pada sesapa. Tapi, one thing for sure, aku takde bagitau si A, apa yang si B and C pernah kutuk dia dari belakang. Plus, aku pun tak pernah bagitau si B apa ya si A kutuk dia dari blakang. Aku bukan jenis batu api nak laga2kan orang. Tapi aku rasa bersalah plak, depan A aku kutuk B, depan B aku kutuk A, depan C pun aku kutuk A. Aku rasa end up nak berpaling kat D je lah sebab semua dah menumpu kat aku nak mengadu. Aku nak mengadu kat sapa? Tapi bila aku bergosip dengan A, B or C pasal masing2, aku pun turut serta menyuarakan ketidakpuashatian. Memang ada benda yang aku tak puas hati dengan A dan B. Dengan C aku takde masalah. So aku tak penah la kutuk C depan sapa2. Masalah besar skarang A dan B je. Tapi as long as aku, A atau B tak bukak mulut citer pasal benda2 ni, rasanya takde masalah kot. Lagipun yang digosip benda2 betul je. Tapi satu benda je yang aku tak suka pasal situasi ni. I'M A TOTAL HYPOCRITE! Rasa teruk sangat, tapi nak wat camne. Aku kena gak layan sebab nak jaga reputasi kat ofis tu. Bukan nak kiss-ass sapa2 cuma aku just nak be neutral. Yang penting, aku tak melaga2kan sesiapa. Dumb-ass betul la.. Dalam opis tu ada brapa kerat je staff, still ada masalah camni.. Belum lagi ofis yang sarat dengan staff in different department kan? But one thing for sure kitaorang bleh gosipkan bersama ialah upacara menggosip Godzilla & Pingu. Hahahaha! Bila dikenang2kan balik perangai diorang tu, rasa cam lawak je. Sebab tu everytime diorang buat hal, mengamok ke, datang hantu ke, kitaorang mesti buat lakonan semula lepas tu. Hahahahaha!! Lawak tul. Takpe la.. As long as tak gaduh besar kat ofis tu, aku tak kisah. Takat ni, gaduh besar pun laki bini tu je yang mengamuk. So far, staff2 takde yang bergaduh. Gaduh manja ada la. Hehehehe..

Orait, that's all for now.. Whatever it is, just pray for the best for me, orait guys? Aku rasa macam teruk sangat je terlibat dengan kancah2 penggosipan ni. Rasa macam a total shit pun ada tapi ada part aku rasa cam aku tak salah je... Salah ke aku? :P

Bye uollss!!!!

No comments:

Not So Specific About Me..

My photo
Kuching, Sarawak, Malaysia
I'm Azie.. I was born on 18th October 1983, in Kuching.. I have no cute stories to tell u guys as my life is normal. Nothing unusual or unique.. :)