Pages

Mohon Ampun

Assalamualaikum semua.. Just nak kasi tau kat sini.. Apa yang saya post kat dalam blog ni semuanya hanya pendapat bodoh saya semata-mata.. Kalau ada yang terasa tu, saya nak susun 10 jari saya yang kemetot ni nak minta maaf la k? Jangan la marah plak kalau saya ada terpost benda2 yang buat awak terasa k? Peace!

If you feel annoyed by the songs, just press the "END" key and at the bottom of the blog, u can find the music player. Just click the "stop" button. In case u don't know, click the button with square symbol. Peace!

Wednesday, December 21, 2011

Luahan hati di opis pada 2:47pm, 20/12/2011...

Assalamualaikum semua,
Ari tok aku ada molah something nak terrible but aku puas hati. Pagi tadik boss ku suruh ku isik bullet stapler dalam stapler nya. Aku sik tauk apa diradangnya sampe nya nikam stapler ya merik ngan aku. Sikpat ka merik cara bagus? Cara ya nya merik ngan aku, cara ya juak aku merik ngan nya balit. Pas aku isik bullet stapler nya terus ku nikam balit stapler ya rah nya. Pasya ku tikam gik bullet nak extra dimbak ku rah meja nya gik. Nya perasan ka sik ku sik tauk. Tapi sampe ke tengahari nya terembak2 manas ngan aku, ada jak benda nak sik kenak dipolah aku. I officially declare that AKU PERANG DINGIN DENGAN BOSS AKU! Aku sik duli, ingat aku kuli skati nak biadap dengan aku la? Aku dibayar untuk molah kerja di opis ya. Bukan untuk jadi punching bag nya. Mun nya nak jadikan aku punching bag nya, bayar extra la. Tok dahla gaji ciput. Mun aku nak berungkit, bila2 boleh bah. Laki nya lain ceta. Time aku bz molah billing disuruh bininya, time ya juak nyuruh ku molah macam2 jak. Geram ati ku sik terkata. Aku nak nyumpah pun sik guna, boss kedirik. Tapi apa bleh buat, aku manusia biasa, sik terlepas dari memikirkan benda nak jaik. Nama gik hati tengah panas, marah, setan pun senang ngagak berbisit rah telinga aku nyuruh molah something nak di luar jangkaan. Aku tauk nya masih panas dengan aku pasal hal ari marek. Sigek hal, aku masuk akhir tengahari. Bukan sengaja, tapi jeraya jam bah. Sikkan aku nak nunggah polis trafik datang sia suruh ngurus trafik sia untuk berjalan lancar nak? Pasya balit ku opis, tetiba nya manas2 madah ada surat ku sik merik ngan nya padahal surat ya urgent, mesti direply within 7 days. Nya boleh disaman 2 juta mun lambat respon dengan benda ya. Kataaaaaaaaaaanya! Pasya nya siap madah “SAYA BOLEH TUNTUT 2 JUTA NI DARI AWAK TAU!” yarabi.. Tuntut la sia. Kedong bulu ku tok ngeluar emas. Lubang jobor ku ngeluar permata. Since ya la nya dingin dengan aku, hangin sik tentu pasal. Ku negur nya pun segal mok dapat signature bagai. Mun sik, sik ku betah nak negur orang biadap macam ya. Aku tauk, aku staff nya, nya bayar gaji aku, aku biak dari nya. Tapi apa hak nya mok biadap dengan aku? Orang kata, kepimpinan melaui tauladan. Mun nya treat aku kurang ajar gia, aku boleh jadi kurang ajar juak bah. Bukan susah mok kurang ajar ya. Just copycat jak apa dipolah nya. Mun nya nak nganok aku kurang ajar, aku boleh nganok nya balit kurang ajar ngan aku. Sapa start dolok? Kedak miak kecik nak? Aku layan nya kedak miak kecik cos nya perangei childish abis. Nang sik mature terus.
Tapi sikpalah, sik berkat juak idup orang kedak ya. Walaupun dirik nya sik kenak, nya ya ada anak2, ada generasi, ada keluarga. Mun sik dirik nya, orang nak disayangnya kenak tempias perbuatannya mpun. Nya pk dapat idup senang ati ka melayan orang jaik kedak ya? Sidak duak laki bini sama jak perangei. Si laki ya walaupun nya sik pernah nerengak or dingin dengan aku, tapi nya pernah biadap dengan kak nadia di depan mata aku. So, sorry guys, I lose my respect to both of u. I’ve thrown it in a rubbish bin right after I step and spit on it!

No comments:

Not So Specific About Me..

My photo
Kuching, Sarawak, Malaysia
I'm Azie.. I was born on 18th October 1983, in Kuching.. I have no cute stories to tell u guys as my life is normal. Nothing unusual or unique.. :)