Pages

Mohon Ampun

Assalamualaikum semua.. Just nak kasi tau kat sini.. Apa yang saya post kat dalam blog ni semuanya hanya pendapat bodoh saya semata-mata.. Kalau ada yang terasa tu, saya nak susun 10 jari saya yang kemetot ni nak minta maaf la k? Jangan la marah plak kalau saya ada terpost benda2 yang buat awak terasa k? Peace!

If you feel annoyed by the songs, just press the "END" key and at the bottom of the blog, u can find the music player. Just click the "stop" button. In case u don't know, click the button with square symbol. Peace!

Tuesday, August 28, 2012

Haiiii!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera semuanya.. Rasanya belum terlambat gik nak ucap Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin.. 

Tok nak share cerita dengan kitakorang semua lah. Aku rasa those nak late 20s and above ada merasa dan mengalami apa nak aku rasa dan alami juak. Orang selalu nanyak, "Bila gik?" aku cuma mampu menjawab dengan senyuman manis ala2 rozita che wan.. Mun sik pun aku akan jawap "Lom jodoh gik, carik k kamek lok.." tapi sikda pun orang mok ncarik k aku. hahaha! Well, aku sik kesah orang betanyak ngan aku pasal ya. Seriously aku sik kecik ati cos ya hak sidak mok bertanyak.. Tapi mun agik nanyak "Bila gik?" ya, gik ku dapat accept n sik berkecik ati LANGSUNG.. Tapi ada la certain manusia yang rasa dirik sidak GAH di mata dunia tatkala sudah bergelar isteri orang.. Sik bepikir perasaan orang bila ditanyak dengan sinis seperti konversasi berikut:

Si polan: Kitak dah nikah ka?
Aku: Belum gik.. :)
Si polan: Aie.. Lambat na juak kitak nikah?
Aku: :D 

Apa perasaan kitakorang dipadah kedak ya? Kecik ati? Marah? Moha? Sedeh??? Don't be, ladies!! Nikah pun kita awal mun dah duak tiga kali nikah mbak beceray-beray sik juak guna ndak? Jodoh masing2, who are we to question that? Ada juak sorang manusia tok, nya sik directly anok aku tapi ada juak ku terasa beberapa percent la.. Berikut adalah sesi berdialog manusia itu ngan aku:

Si polan: Apa khabar si X (kawan mekorang lamak) nektok zie?
Aku: Ok jak nya. Nya bok kak balit umrah reya.
Si polan: Dah kawen nya zie? Lamak dah sik nenga ceta miak ya..
Aku: Belum gik.. Kali nya gik nak enjoy life, raon sia sitok.. Banyak juak tempat nya dah pegi luar negara.. (aku sebutkan nama2 negara penah dilawat si X tek)
Si polan: Nya ya muka menjus jak2, nendak lambat nikah! hahaha!
Aku: Ndak juak segal muka menjus lambat nikah.. Kamek tok senyum manis jak ngan orang, sik juak nikah2 gik koh..
Si polan: Yalah, mun kamek gik single tek mok juak mek mala melancong luar negara
Aku: Apa jak beza? Mbak la laki kitak gi melancong luar negara daripada kitak buang duit tiap2 minggu berabis duit meli teket flight ngagak laki kitak

Dan berterusan lah dialog sindir menyindir aku ngan nya. P ku tauk she maybe got my point.. Maybe lah.. Manusia jenis kedak ya terlalu bangga yang sidak dah berumahtangga.. Tahniah! Tapi jangan lupak, doakan kesenangan orang lain juak. Iboh terlalu selesa dengan apa yang kita ada kinektok. Anything can happen.. Cukup2lah mempersoal apahal orang ya lambat nikah and so on.. Mun tek nanyak "Kitak gik single nak zie? Kamek ada kawan tok gik single juak. Mok sik mek intro kitak ngan nya?" rindok juak ati ku nonggg!! Hahahahha! Tok nanyak kosong kedak ya ajak.. Motiff?? 

Maka dengan itu, setakat ini sajalah coretan aku kali tok. Kelak2 ku nyambung gik. Ngantok mataku kenak ari ujan awal pagi tok.. Huhuhu.. Bye!!

No comments:

Not So Specific About Me..

My photo
Kuching, Sarawak, Malaysia
I'm Azie.. I was born on 18th October 1983, in Kuching.. I have no cute stories to tell u guys as my life is normal. Nothing unusual or unique.. :)