Pages

Mohon Ampun

Assalamualaikum semua.. Just nak kasi tau kat sini.. Apa yang saya post kat dalam blog ni semuanya hanya pendapat bodoh saya semata-mata.. Kalau ada yang terasa tu, saya nak susun 10 jari saya yang kemetot ni nak minta maaf la k? Jangan la marah plak kalau saya ada terpost benda2 yang buat awak terasa k? Peace!

If you feel annoyed by the songs, just press the "END" key and at the bottom of the blog, u can find the music player. Just click the "stop" button. In case u don't know, click the button with square symbol. Peace!

Tuesday, November 06, 2012

Produk AYAMAS ada Chloramphenicol?




Well, when I first heard about this issue, I was wondering, WTF is Chloramphenicol? Thanx to Wikipedia, akhirnya aku tauk and have that general idea of what is the side bad effect of consuming food containing Chloramphenicol.. 

Menurut Encik Wikipedia, antara kesan buruk nak boleh kita dapati mun consume makanan nak mengandungi Chloramphenicol tok ialah Aplastic Anemia, Bone Marrow Suppression, Leukemia & Gray Baby Syndrome.

Aplastic Anemia (Anemia aplastik) adalah kelainan hematologik yang ditandai dengan penurunan komponen selular pada darah tepi yang diakibatkan oleh kegagalan produksi di sumsum tulang. Pada keadaan ini jumlah sel-sel darah yang diproduksi tidak memadai. Penderita mengalami pansitopenia, iaitu keadaan di mana terjadi kekurangan jumlah sel darah merah, sel darah putih dan trombosit. Boleh baca selanjutnya rah www.scribd.com/doc/4638309/Anemia-Aplastik

nak lain ya boleh la kitakorang bertanyak dengan Mr. Google ajak lah.. kesimpulannya, it is dangerous to consume the product for the time being. below is the letter produced by Sarawak state veterinary authority..
 
  
Next is penjelasan n comments from consumers kat facebook page sidak Ayamas Malaysia. 

 Well, to be frank, aku sik tauk la sapa mok dicayak... Duak2 claim professional in handling this case.. ingat sik kes butter golden churn dolok ada dna babi? similar ka dengan kes tok? Tapi sikpa la.. So far nya withold jak produk2 ayamas tok. hopefully cepat settle benda tok. Tapi aku sik heran juak cos aku bukan pengguna tegar AYAMAS.. produk nya mahal gilak. Hahahaha! bagus ku meli sosej biasa ajak..

No comments:

Not So Specific About Me..

My photo
Kuching, Sarawak, Malaysia
I'm Azie.. I was born on 18th October 1983, in Kuching.. I have no cute stories to tell u guys as my life is normal. Nothing unusual or unique.. :)