Pages

Mohon Ampun

Assalamualaikum semua.. Just nak kasi tau kat sini.. Apa yang saya post kat dalam blog ni semuanya hanya pendapat bodoh saya semata-mata.. Kalau ada yang terasa tu, saya nak susun 10 jari saya yang kemetot ni nak minta maaf la k? Jangan la marah plak kalau saya ada terpost benda2 yang buat awak terasa k? Peace!

If you feel annoyed by the songs, just press the "END" key and at the bottom of the blog, u can find the music player. Just click the "stop" button. In case u don't know, click the button with square symbol. Peace!

Friday, April 05, 2019

HELLO 2017!

Assalamualaikum,

I drafted this pots in 2017.. i guess i was to busy to continue and post this updates.. so, rajin2kanlah membaca.. hahahaha!

So, here's my abandoned 2017 post.. hahahahha!

Dah 3 tahun since my last visit to my beloved blog tok. hahaha! so funneh.. well, selamak 3 taun ya juak, macam2 terjadi dalam hidup aku.. suka, duka, menangis, tertawa.. semua ada.. let's breakdown them into categories ok?
CAREER:
pecah rekod aku bertahan bekerja di company tok, since April, 2014.. dah nak masuk 3 tahun.. wow! i can say that the main factor aku stay sitok adalah the good boss. i've been thru hell, and i reaaaalllllyyyy appreciate my boss now. my ex boss? they're going thru their own hell now.. malas nak cakap pasal sidak. yang penting, aku gembira dengan kerja ku kinektok.
FAMILY:
well, my dad dah bersara n fokus terus dengan his business.. nya dah cuba untuk kerja for 2 years contract with KWB, as offered but yalah, he needs rest juak. so he stopped after 2 years of contract with KWB.. but lately tok nya very busy dengan rumah zizi. asak ati bah ngatur rumah baru. hehehehe.. sampe reya tek darah tinggi. maybe cos nya sik cukup rest and makan nak masin2. hehe... jangan mareee pak..
my mom will retire this march.. she's counting her days and can't wait for her retirement. stress bah kerja nya. and nya pun dah berusia, sik larat nak ngerja nak gya gik. ok what, late 50s grandma drive kedirik gi kerja dari gita sampe ke haji baki ya everyday..sik power pa nama gia.. hahaha! but still i can't stand seeing my mom balit kerja lelah n stress.. hope lepas nya retire kelak nya rilek2 la bena2 d rumah. it's about time.. giliran orang mudak gik lelah bekerja nak? hahahaha!
my sister, still with her good life, great husband, gendot and lebeh kids. shida lately selalu grumpy, memet makin lebeh, makin gendot.. bingo makin gendot but today tek amy madah nya sikda makan n lemah.. hopefully he'll be fine.. huhu
FRIENDS:
i lose some friends but that doesn't mind me at all. a bit disappointed with someone but yeah, life goes on. have to move on with them out of the picture.dah tua2 tok, dapat nangga bah sapa mena2 ikhlas bekawan ngan kita, sapa sik. semakin tua semakin pelik perangei sesetengah orang. so u have to accept the fact la. no wonder orang umur mid-late 30s mudah emo.. kemuncak emosi umo 30s bah. hahahahaa!
LOVE LIFE:
betunang on march 2014, putus tunang on october 2014. belah laki confirm akan madah aku salah since aku yang dumped him. i dont care la apa orang nak kata.. janji aku lepas dari syaitonirojim tersebut. on august 2016, met someone, sabahan. he's a good guy but hey, it's too early to judge rite.. and my major weakness is cepat pecayak ngan orang. that's me. so, love life nektok so so ajak lah. nothing much interesting..
FINANCIAL WISE:
ada ups and downs.. been thru tough times but yeah... nasip dikelilingi orang yang baik2 belaka..
So! that's about it! i think 2017 dah explained everything kot.. Career? i'm still working with my beloved boss.. dah 5 taun keja sitok u u... sik sayang apa ngan boss gia.. hahahahaha!! Family?? We are obviously happier and healthier.. masing2 makin menjaga kesihatan since we've gone thru 3 great losses -

  1. Pemergian arwah Nek Wan in (my sister's mak mentua) pada 23/6/2018.. dikebumikan pada 24/6/2018 
  2. Pemergian arwah MakWa (my dad's eldest sister) pada 17/10/2018.. dikebumikan pada 18/10/2018, and 
  3. Pemergian arwah Chik Ichoi (my dad's younger brother) pada 09/03/2019.. dikebumikan pada hari yang sama..
Pemergian sidak semua sangat dirasai.. setiap kali ku berdoa, aku mintak Allah panjangkan usia parents aku and berik kesihatan yang baik2 untuk sidak duak.. My goal is to make them happy.. tapi mak mala nanyak "ko bila nak nikah?" aaaaa........ itu masuk dalam tajuk "Love Life?" I'm still with Mr. A from Sabah.. sik sangka dah 3 taun mek duak begerek.. dekat setaun juak hanging sik bertegur, xda msg sikda apa reya.. biasala fasa merajuk.. last2 aku went thru sumthing yang menyedarkan aku bahawa Mr. A sangat bait ngan aku tapi aku jak yang sik appreciate nya.. soooo.... aku text nya madah "I'm sorry.." ya ajak.. then nya pun replied madah "Babe.. I'm sorry too..." awwwwwwwwwwww........... the rest of the conversation biar mek duak jak tauk lah.. xperlu juak nak dijajak ngan orang.. hahahaha! walaupun nya xda text or call aku, tapi aku received patung doraemon daripada lazada.. habis orang ku tanyak. paduhal tek last2 nya duhal yang berik. so, masa ya aku dikerepak oleh seorang sahabat sejati aku, nya madah "pastok matanglah dalam hubungan ok? boh majuk2 jak2 gik.." so i got it! aku yang childish.. urgghh.. durjana.. u know how hard it is to accept that u'r wrong and obviously wrongg?? hahahahahaha!! enuffff pasal love life, kita continue ke "Financial Wise?" Financial wise alhamdulillah beransur pulih.. aku struggle to langsaikan hutang and carik side income.. lepas tok mun nangga post pasal tupperware iboh bebual indah.. hahahahaha!! last but not least.. Health wise??

health wise tok paksa bukak perenggan baru since panjang cerita bah.. hahahaha! in 2016, aku officially diagnosed as a Diabetic and in 2018, officially diagnosed with "High Blood Pressure".. mun orang lain dah sedey nak? well.. life goes on.. i'm still alive n strong.. orang lain sikda penyakit pun lintuk.. amazingly aku ada penyakit yet i'm still active.. tried to reduce my weight in 2016, went for briskwalking with my good friends (Nora, Man, Osha, Ashlin, Pika) gilir2 la lain2 orang every weekdays.. berkat kesungguhan dan kerajinan kami berbriskwalking, maka berat aku turun dari 114KG turun ke 102KG.. hebat ke idok?? hahahahaha! malang tidak berbau, Nora start join gym and aku start sikda teman untuk briskwalking. last2 aku stop.. makan jak non stop.. berat nait agikkk.. aisemen.. nektok berat aku stagnant 112-113KG .. lingering around that figure lahh.. so now my blood sugar, pressure, ok since aku makan ubat.. then jantung, kolestrol, ok.. x perlu makan ubat.. cuma masalah weight jak nektok. so i was introduced by my doctor to follow program penurunan berat badan.. i met the dietician, i did physiotherapy.. baruk sigek session each as at today la.. hahahaha! no worries, if aku ada masa n aku ingat, kelak ku share apa jenis senaman yang disarankan oleh sidak physiotherapist to reduce weight for beginners ok? so have to usaha lebeh in reducing my weight since baju paksa beli nak besa2 k napok perut. nasip juak trend k baju besar nektok. hahahahaha!

WELL, apa yang paling penting is, stay positive and happy.. bring the positive vibes to others, enjoy life selagik jantung berdegup.. jangan mala stresskan dirik atas perkara2 remeh nak sik worth it untuk dipikir. that's y aku jauhkan dirik dari orang2 yang negative xpat dibendung nektok. if dah terpaksa mengadap orang negatif, aok2kan jak lah.. no harm.. janji kita sik terekot2 negatif ndak?

oklah.. aku dah tenguap2 jak naep tok.. ada masa ku update lagik. i'm better at typing than speaking.. so sebab ya aku dapat blogging jak, not vlogging.. hahahahaha!

adios!

No comments:

Not So Specific About Me..

My photo
Kuching, Sarawak, Malaysia
I'm Azie.. I was born on 18th October 1983, in Kuching.. I have no cute stories to tell u guys as my life is normal. Nothing unusual or unique.. :)